Code | WNOE_WWRDIWR_III |
---|---|
Organizational unit | Faculty of Education |
Level of education | studia podyplomowe |
Admission limit | 25 |
Recruitment committee address | mgr Monika Łukaszuk, tel.: 85 745 75 22, e-mail: m.lukaszuk@uwb.edu.pl Pokój A17 |
WWW address | https://noe.uwb.edu.pl/kandydaci/rekrutacja/bezplatne-studia-podyplomowe/wczesne-wspomaganie-rozwoju-dziecka-i-wsparcia-rodziny-edycja-iii |
Required document | |
Ask a question |
- Phase 1 (16.09.2024 00:00 – 23.09.2024 10:00)
Wydział Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku uruchamia bezpłatne, kwalifikacyjne Studia Podyplomowe Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka i Wsparcia Rodziny – Edycja III, finansowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej
Studia dedykowane są dla czynnych zawodowo psychologów, pedagogów, logopedów, fizjoterapeutów posiadających przygotowanie pedagogiczne.
Studia spełniają wymogi rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Program studiów opracowany został na zlecenie MEiN i dotyczy planowanych prac związanych z wdrażaniem Nowego Modelu WWR i standardów organizacji WWR.
Studia mają na celu przygotowanie kadr do realizacji zadań w ramach nowego Modelu WWR, w tym kadr poradni psychologiczno-pedagogicznych jako jednostek koordynujących zadania WWR oraz planowanych działań w zakresie oceny funkcjonalnej (ICF) i wsparcia środowiskowego.
Czas trwania: 4 semestry
Łączna liczba godzin: 1065, w tym: 825 godz. zajęć dydaktycznych, 240 godz. praktyk
Czas realizacji studiów: 05.10.2024 r. do 30.06.2026 r.
Liczba miejsc: 25
Ze środków MEiN finansowane są zajęcia dydaktyczne. Finansowaniem nie są objęte koszty dojazdu, noclegu i wyżywienia.
Cel studiów
Celem studiów podyplomowych jest przygotowanie specjalisty/ki WWR, którzy uzyskają kompetencje i umiejętności w zakresie:
· promowania rozwoju i uczenia się dziecka, kluczowej roli rodziny i środowiska w opiece, wychowaniu, edukacji, leczeniu i terapii,
· zindywidualizowanego wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w ramach wielospecjalistycznego zespołu (wczesne rozpoznawanie potrzeb dziecka i rodziny oraz rozwiązywanie problemów zdrowia i funkcjonowania, warunkujących zaburzenia rozwojowe),
· współpracy z rodziną i środowiskiem społeczno-wychowawczym we wspomaganiu rozwoju,
· koordynowania prac w zakresie oceny funkcjonalnej i planowania pracy z dzieckiem, jego rodziną i środowiskiem,
· realizacji zadań w sposób kompleksowy, skoordynowany w środowisku dziecka i rodziny zgodnie ze standardami WWR,
· koordynacji działań podmiotów międzyresortowych, w celu zsynchronizowania opieki, wsparcia i dostępności,
· optymalizowania włączania dziecka i rodziny do lokalnej społeczności, transdyscyplinarnej pracy zespołowej prowadzonej w środowisku.
Oferta bezpłatnych studiów podyplomowych dostępna jest pod tym linkiem
Adresaci
Studia adresowane są do osób czynnych zawodowo, posiadających wykształcenie wyższe licencjackie lub magisterskie oraz przygotowanie pedagogiczne:
- psychologów, pedagogów specjalnych, logopedów, pedagogów, fizjoterapeutów - w szczególności zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych,
- nauczycieli, posiadających doświadczenie w pracy z dziećmi, w tym nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Zasady rekrutacji
Podstawą kwalifikacji jest posiadanie:
- dyplomu ukończenia studiów licencjackich lub magisterskich z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, logopedia lub fizjoterapia,
- przygotowania pedagogicznego,
- zaświadczenia o aktualnym zatrudnieniu między innymi w: poradni pedagogiczno-psychologicznej, w przedszkolu lub w szkole podstawowej w klasie I-III (miejsce pracy umożliwia prowadzenie zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka zgodnie z art.127 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r. poz. 1082) oraz przepisami wydanymi na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 1 tej ustawy)
oraz
- złożenie oświadczenia przez kandydata o posiadaniu doświadczenia w pracy z dziećmi w wieku od urodzenia do rozpoczęcia obowiązku szkolnego
Warunkiem wzięcia udziału w postępowaniu kwalifikacyjnym jest: rejestracja w systemie IRK, załączenie wymaganych dokumentów w systemie IRK oraz złożenie kompletu dokumentów przez osoby zakwalifikowane.
Sposób przeliczania punktów
20 pkt – dyplom ukończenia studiów licencjackich lub magisterskich z kierunków:
pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, logopedia lub fizjoterapia,
20 pkt – dokument potwierdzający przygotowanie pedagogiczne,
15 pkt – zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu w poradni pedagogiczno-psychologicznej,
10 pkt – zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu w przedszkolu,
5 pkt – zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu w szkole podstawowej w klasie I-III,
10 pkt – oświadczenie o posiadanym doświadczeniu w pracy z dziećmi w wieku od urodzenia do rozpoczęcia obowiązku szkolnego.
Maksymalna liczba punktów do uzyskania w postępowaniu kwalifikacyjnym wynosi 65 pkt.
W przypadku dużej liczby zgłoszeń uwzględnione będzie zalecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki dotyczące zróżnicowania miejsca pracy i regionu, z których rekrutowani są kandydaci.
Kwalifikacje
Kwalifikacje do pracy w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny na stanowisku zgodnym z podstawowym wykształceniem kierunkowym uzyskanym w ramach studiów wyższych, specjalisty w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w:
- instytucjach koordynujących WWR (placówki systemu oświaty, które zgodnie z projektowanymi zmianami będą koordynować wsparcie w ramach nowego modelu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i wsparcia rodziny w zakresie wsparcia informacyjnego, terapeutycznego i środowiskowego),
- zespołach WWR w jednostkach systemu oświaty realizujących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wsparcie rodziny (poradnie psychologiczno-pedagogiczne, przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, szkoły podstawowe, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze),
- Specjalistycznych Centrach Wspierających Edukację Włączającą (SCWEW).
Czynności kandyata w procesie rekrutacji
Uwaga - nie ma opłaty rekrutacyjnej !
· KROK 1 - Rejestracja w systemie IRK - 16.09.2024r. – 23.09.2024r. do godz.10.00
Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK
W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat:
- zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL),
- wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia,
- umieszcza zdjęcie w formularzu osobowym,
- dokonuje wyboru kierunku studiów
- załącza wymagane dokumenty rekrutacyjne w formacie pdf
- KROK 2 - Wyniki rekrutacji – 24.09.2024r. (wtorek), godz. 15:00
- w systemie IRK (na osobistych kontach rejestracyjnych) nastąpi ogłoszenie wyników postępowania rekrutacyjnego
- osoby zakwalifikowane składają komplet wymaganych dokumentów
- KROK 3 - Złożenie dokumentów - 25.09.2024r. – 26.09.2024r.
- W dniach 25.09.2024r – 26.09.2024 r, w siedzibie Wydziału Nauk o Edukacji ul. Świerkowa 20, pokój A17 w godz. 8:30-15:00 osoby zakwalifikowane składają komplet dokumentów:
- dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia, studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich wraz z suplementem
- dokument potwierdzający posiadanie przygotowania pedagogicznego
- zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu
dokument PDF do pobrania - oświadczenie o posiadanym doświadczeniu w pracy z dziećmi w wieku od urodzenia do rozpoczęcia obowiązku szkolnego
dokument PDF do pobrania - dowód osobisty (do wglądu).
Dodatkowe informacje
Pierwszy zjazd odbędzie się 05.10.2024r. - 06.10.2024r.
- W trakcie studiów odbędzie się 7-dniowy zjazd lipcowy
- 7-12 lipca 2025 r.
- Pełny terminarz zjazdów dostępny jest w zakładce Studenci – Studia Podyplomowe - Rozkład zajęć
Osoba do kontaktu
mgr Monika Łukaszuk, tel.: 85 745 75 22, e-mail: m.lukaszuk@uwb.edu.pl
Pokój A17